martes, 14 de octubre de 2008

Mendozako hegoaldea


Kaixo zelan zabiltzate? Ni argentinarra naiz, Tandilgoa. Euskara ikastea asko gustatzen zait.

Nire ustez oporretara joateko lekurik ederrasko daude Argentinan. Ederrenak: Iguazu ur jauzia, Perito Moreno glaziarra eta Canales Fueguinos.

Gehiago ere badaude, esaterako, Quebrada de Humahuaca, Talampaya, Valdez penintsula, Ilargiaren harana eta abar.

Dena den, gehien harritu ninduen tokia Mendoza probintziaren hegoaldea da.

Argentinaren mendebaldean dago. Han pasai ezberdinak ikusi ahal ditugu. Andes Centrales mendikatea, sumendi batzuk, ur jauziak, ur termalak, malkar mugagabeak eta ibai luzeak.

Hiri inportanteena San Rafael da. Malargueren iparraldean dago. Handik txangoak hasi ahal dituzue. Hango jendea oso ona da, atsegina eta maitagarria.

Toki hau unibertsitatera joan nintzenean ezagutu nuen. Geografia ikaskideekin eta irakasle batzuekin joan nintzen. San Rafaelen hotel txiki batean geratu ginen.

Hiria oso polita zen, eta handia. Sosneado susmendia ezagutu genuen, eta han, arbola baten azpian geratu ginen txingorra ari zuelako. Txingorra arraultz bat bezalakoa izan zen. Sumenditik 40. errepidetik jarraitu genuen, bertako malkar mugagabeak gozatuz.

Los Mollesek ur termalak ditu eta oso txikia den hotel bat bakarrik.

“Los Molles”etik hurbil ur jauzi txiki-txiki bat dago. Bere ura hotzegi zegoen eta ura ukitzean gure odola zihatu zen.

Handik Diamante Ibaiara joan ginen, momentu hartan eraikin ari ziren Agua del Toro zentral hidroelektika ezagutzera.

Hurrengo egunean Atuel ibaia korritu genuen, eta bere zentral hidroelektrikoak ( Haran Handia; Nihuil I, Nihuil II eta Nihuil III).

Beno espero dut ezagutzera etorriko zaretela, toki zirraragarri baita. Etortzea erabakitzen baduzu, ez zaizu damutuko.


No hay comentarios: