miércoles, 21 de noviembre de 2007

Nolakoak gara argentinarrok?


Argentinarrok nolakoak garen esatea zaila da,nire ustez. Eta are zailagoa nola ikusten gaituzten asmatzea, baina saiatuko naiz.

Europara iristerakoan argentinarra nintzen galdetzen zidaten. Gero , Argentinakoek hitz egiteko modu berezia dugulako ezagutu nindutela esan zidaten.

Haien ustez argentinarrok asko hitz egiten dugu ,eta hiztegi aberatsaz gure ideiak ongi azaltzeko gaitasuna daukagu. Horretaz gain ,doinu berezia daukagula adierazten dute

Baina iritzi hori ez da hain zehatza. Badirudi ondo hitz egitea hiztunen ezaugarri pertsonalei eta trebetasun linguistikoei loturik dagoela. Gainera

Doinuari buruz esaten dutenari dagokionez , nik esan nuke honela dela. Eskualde bakoitzak hitz egiteko modu desberdina dauka, oso lurralde zabalak baitugu.

Askok malenkoniatsuak garela baieztatu zuten, hala ere, nire uztez, horrek Buenos Aireseko lainoarekin ez ezik, tangoarekin ere badu zerikusia.

Alferrak garela errepikatu ohi dute. Eta horretarako ere badago arrazoia: Argentinak gobernua populistak izan dituenez, asko lanik egin gabe bizitzera ohitu izan dira.

Beraz, alde batetik hori egia izan daiteke, baina bestetik gehienok asko lan egiten dugu. Herri langilea garela esango nuke.

Ez garela herri serioa entzutea ez zait batere gustatzen , Ni ez ados nago horrekin. Nire ustez, gure gizartearen barruan ustelkeria kasuak izateak ez du esan nahi guztiok ustelak garenik.

Argentinan agintari ustelak asko izan badira ere, gehienok fin egin dugu lan, berakatza baino finago.

Gainera, ni nire herriarekin oso harro nago, oso eskuzabala baita.

Argentina gure lurrak jendeztatu nahi dituztenentzat irekita dago, ez orain, aspaldiak baizik. Izan ere, oso herri abegitsua izan gara.

No hay comentarios: